Підсанкційна країна-агресор росія намагається домовитись з Китаєм про будівництво підводного тунелю через Керченську протоку до Криму. Про це повідомила газета The Washington Post у п’ятницю, 24 листопада.
За матеріалами видання зазначено, що наприкінці жовтня відбулись таємні переговори між російськими та китайськими бізнесменами, що тісно пов’язані з урядами своїх країн.
📢«Переговори, які включали зустрічі наприкінці жовтня, були спровоковані зростаючою стурбованістю росії щодо безпеки 11-мильного мосту через Керченську протоку, який служив ключовим логістичною лінією для російських військових, але двічі зазнав бомбардувань України та залишився вразливою ціллю», – йдеться у матеріалі статті.
Вказується, що ці домовленості вказують на рішучість росії у будь-який спосіб зберегти контроль над Кримом, який вона незаконно анексувала ще у 2014 році, а також на стрімко зростаючу залежність кремля від Китаю як єдиного джерела підтримки глобального рівня.
На думку представників США та фахових інженерів, – настільки масштабну ідею буде реалізовувати практично не можливо. Для будівельно-монтажних робіт, які триватимуть довгі роки, потрібно буде витратити від 5 млрд доларів. До того ж треба врахувати, що такі складні будівельні роботи ніколи не проводились в зоні активних бойових дій.
Автори статті зазначили, що «Керченський тунель» навряд чи вдасться завершити вчасно, щоб це сприяло росії у її воєнних злочинах.
Додатково вказується, що даний проєкт може створити політичні та фінансові ризики для самого Китаю, бо він ніколи офіційно не визнавав анексію Криму росією. Багато китайських компаній можуть потрапити в пастку економічних санкцій, які США та ЄС вже наклали на росію.
Попри всі ризики, у перехоплених електронних листах зазначено, що одна з найбільших будівельних компаній Китаю заявила про свою готовність взяти участь. Цю інформацію, начебто, було надано виданню українськими чиновниками.
📢«Справжність повідомлень була підтверджена іншою інформацією, окремо отриманою The Washington Post, зокрема корпоративними реєстраційними файлами, які показують, що російсько-китайський консорціум за участю осіб, зазначених в електронних листах, нещодавно був створений у Криму», – пише газета.
В одному з таких повідомлень йдеться, що Китайська залізнична будівельна корпорація CRCC "готова забезпечити будівництво залізничних і дорожніх об’єктів будь-якої складності в Кримському регіоні". Раніше помічено цю корпорацію у неодноразовій співпраці з росією, зокрема, вони допомагали у розширенні ліній метро у москві.
Видання вийшло на зв’язок з російським бізнесменом Володимиром Калюжним, який по документах значиться генеральним директором консорціуму. Він сказав, що в інформації щодо тунелю "багато гарячки", а потім зазначив, що не надаватиме жодної інформації "ворожим ЗМІ", і швидко припинив розмову.
📅Нагадаємо, що незаконна надбудова «Кримський міст» зазнав справедливих ударів як мінімум двічі. У жовтні 2022 року на ньому стався потужний вибух, що спричинив значні руйнування. Пізніше у СБУ заявили, що це була спецоперація їхнього відомства.
Також у липні 2023 року незаконну надбудову «Кримський міст» успішно атакували морські дрони «Sea Baby».